Water Marble 1 - Ocean Nails.

Så denna designen får bli den första i min lilla (eller stora) water marble serie, som har fått en egen kategori.
Jag har gjort detta ungefär 2 gånger innan, och det är faktiskt inte lätt att lista ut massa själv.
Men jag kommer ge er lite tips och så så att det blir lite enklare. :)
 
Designen jag försökte mig på var ungefär som vatten naglar, eller ja som en sjö!
Som ni såg på förberedelsen så tänkte jag först ha 4 färger. Men det var väldigt komplicerat! Så jag valde två färger, nämligen Twilight - Poseidon och Lovie Nr 118.
 
 
 
Jag är inte så förtjust i hur det blev. På många av naglarna (faktiskt nästan alla) finns det som små 'hål' i designen. Jag har för mig att jag har sett någon video om det på youtube, så när jag kommit på hur man undviker det så kommer det såklart upp ett inlägg om det.
Det finns också ställen där det är 'hål' eller 'jack' där det inte berott på vattnet eller något sånt, utan det har varit mitt fel. Där har jag råkat antingen sätta tejpen på nageln när jag nyss tagit ur den ur vattnet eller bara råkat nudda vid något föremål. Det var faktiskt två naglar som jag behövt göra om för tejpbitar hade fastnat på naglar jag nyss gjort, för jag helt enkelt haft för bråttom och försökt tejpa de andra naglar jag inte varit nöjd med. :/
Jag får helt enkelt öva!
 
Jag är dock väldigt stolt över pekfingret på högerhanden, jag funderar på att göra en design med det mönstret på alla naglar.. Ja fast om några veckor då. ;)
 
Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Elin

De är fantastiska ! Var det första gången ?!? Du är ju grym!

Svar: Tack! :) Jag har gjort det något gång innan men det var ett långt tag sen, så jag kom inte ihåg så mycket. ^^
adorable nails

2012-07-09 @ 16:21:20
URL: http://revealillusions.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0