Tips för lösnaglar.

Jag tänkte ge ett litet tips för er som har (eller ska köpa) lösnaglar när det gäller vad man ska ha dem på när man målar dem. Lägger man bara dem på bordet så går det ju inte så bra, så jag tänkte visa ett litet tips om man inte vill köpa en låtsasfinger som finns.

De tre saker ni behöver till det alternativa låtsasfingret.


Ni behöver alltså;
- Ett nagellack som ni inte ska använda till designen ni håller på med. Jag använde här en från Isadora vilket inte är så jätte bra igentligen, då det är ganska brett (då kan färgen komma utanför lösnageln och på själva 'burken') och namnet på nagellacket står där och det kan gå bort pågrund av kletet.
- En liten bit klet. Absolut inte så mycket som det är på bilden, utan väldigt lite behövs.
- Själva lösnageln. Den ni ser på bilden är inte så fin, jag brukar bara använda billiga lösnaglar.


Det ni gör är att ni sätter fast kletet på baksidan av lösnageln, ni behöver inte trycka så hårt eller så, det kommer hålla bra ändån. Detta måste ni ju såklart göra innan ni har börjat med att måla nageln. Sedan fäster ni fast kletet uppe på burken till nagellacket.

Det som är så bra men detta är att man kan ta upp nagellacket och nå alla sidor och man missar inget. Det är också bra på det sättet att man inte kladdar så mycket, visst kan man få på nagellacksburken men det spelar ju inte så stor roll.
Och det som är bäst med detta är att man inte behöver betala för ett låtsasfinger! På sidan Maros kan man köpa ett låtsasfinger för 69kr. Visst, tänker endel, det är väl inte så mycket? Men det är ju lite grand för något som man inte igentligen behöver? ;)
Dessutom så vill man ju oftast göra flera naglar samtidigt, och då går det ju inte så bra med ett finger. Jag såg att det gick att köpa en låtsashand för 149kr (hur man ska få fast lösnaglarna på den vet jag dock inte) men det blir ju lite mer!
Men med det här enkla tipset kan man ta flera naglar samtidigt, supersmart. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0