Sponge nails.

Jag har inte något speciellt att skriva om som jag gjort på den senaste tiden, så jag tänkte ta ett inlägg med en design jag gjorda för några månader sedan. Denna design tycker jag är ganska fin (om man gör rätt), och har man inte så mycket tid kan man välja den här. Men det kan nog ta en timme ändån.



Jag gjorde lite fel på den här designen, jag hade den mörkblåa färgen för långt upp och jag skulle ha haft en färg som var medium-blå.
Ni kan använda flera färger och mixa och matcha. Det blir väldigt fint med 3 färger, kanske gul, orange och röd?

Det här behöver ni till den här grymma designen:
Base coat
2-3 olika nagellacksfärger
en svamp (till exempel en make-up svamp)
top coat

Iallafall, såhär gör ni:
Börja med att applicera base coat (har ni inget föreslår jag att ni köper, om ni inte vill ha missfärgade naglar!) och måla sedan med eran bas färg, den kommer vara längst upp (här har jag den ljusblåa som basfärg). Jag skulle föreslå att ni har den ljusaste färgen som bas färg, annars måste man ha så många lager för att det ska bli bra senare.
Ta sedan med penseln och 'måla' nagellack på svampen och dutta sedan på färgen. Har man gul som bas färg skulle jag rekommendera att man sedan har orange på 2/3 av nageln, och sedan rött på 1/3.
Var beredd på att det kan behöva 2-3 lager med att dutta färg, men dutta inte för länge! Det är bättre att man låter det torka emellan.
Låt det sedan torka ett tag innan ni applicerar top coat, helst en halvtimme eller mer.

Klart! Vill ni ha ytterligare förklaring, så kan ni kolla på denna videon.



Som ni ser på videon kan man använda konad på , om ni nu har det.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Snygga!

2012-06-05 @ 19:28:01
URL: http://vindstilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0