Cupcake nails.

Nu ska ni få se vad jag har sysslat med! ;)



Designen är tagen från cutepolish som är en väldigt populär kanal på youtube. Bilden är tagen av mig.
Jag är ganska nöjd med den här designen för att jag inte trodde att jag skulle kunna göra så raka linjer! Mitt tips: Ta dig tid till att göra linjerna raka, ha tillräckligt med nagellack på borsten och dra långsamt ner den. Voila! En fin och rak linje.
Det som jag stör mig mest på i den här designen är själva det vita på cupcaken och linjerna på 'formen'. Jag tror att jag ska ändra detta imorgon. Det vita skulle varit lite längre ner på formen och så. Men allt som allt är jag ganska nöjd över resultatet! Jag visar en bild imon på hur min cupcake blev efter jag gjort om den.
Jag tänker inte göra en lång förklaring på hur man gör den här designen (cutepolish gör ju det så bra) utan ni får kolla på videon som jag lagt upp.
Jag skulle vilja säga till er att den här designen är jättelätt och vem som helst kan göra den, men tyvärr så kan jag inte göra det. Denna design är nog främst till de som hållt på med nageldesigns i ett tag.
Vill ni hursomhelst ändån göra detta, så föreslår jag att ni köper lösnaglar och gör på dem, då blev det mycket enklare, ni kan kladda hur mycket som helst och inte oroa er för att behöva städa upp hela er hand. Då blir det också lättare för ni slipper göra med vänsterhanden. Jag gjorde det på mina egna naglar eftersom jag faktiskt inte använder lösnaglar, men jag har gjort det några gånger på lösnaglar dock, för att se hur resultatet blev. Mer om detta kommer i ett annat inlägg!



produkter användna (från vänster):
En dottingtool köpt här.
Seche Vite ridge filling base coat.
Nabi - Angel Peach.
Lovie Nail art striping brush - No 8.
China Glaze - White on white.
Depend Nr 111.
Seche vite dry fast top coat.





Som ni kan se så är mina färger något annorlunda än de som är på videon, men jag gick efter vad jag hade. Vill ni veta var ni kan köpa de här färgerna som jag använt, så är det bara att fråga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0