Base coat..?

Jag tänkte skriva ett ganska långt inlägg. Så med Chester i öronen börjar jag skriva. :)
 
En av de viktigaste sakerna man 'ska' ha när man håller på med nageldesigns är base coat som det heter på engelska. Alltså ungefär som ett baslack. Jaha men vad ska man ha det till? För att förhindra att nageln blir missfärgad, det vill säga att nagellacket man har haft på nageln liksom stannar kvar på nageln och går inte riktigt att få bort. Så det är väldigt viktigt, om man inte vill ha en blå eller röd nagel. ;)
 
Jag tänker inte ljuga och säga att jag använder det exakt varje gång jag gör nya nageldesigns. För det gör jag verkligen inte. Och mina naglar har inte varit missfärgade på väldigt länge.
Jag använder istället nagelförstärkare eller nail strengthener. Rättare sagt Miracle Cure av Sally Hansen (kommer en liten review snart). I alla fall så är det så att man ska använda Miracle Cure varannan dag, men eftersom jag har nagellack väldigt ofta och mer än två dagar (för det mesta i alla fall!) så använder jag det som en slags base coat och det räcker för mig för det mesta. :)
Men ska jag använda svart eller mörkare färger använder jag ridge filling base coat av seche vite.
Ska ni ha ett base coat så räcker det såklart med ett från till exempel Depend eller Isadora (om de nu har det) bara ni har något. :)
 
 
Jag har nog använt den i fyra-fem månader men har mer än halva kvar. ^^
Det är inte så vitt som på bilden, kolla på den under för att se. Den är lite glittrig och så så den går inte att använda som base coat om man ska ha till exempel fransk manikyr, för då syns det igenom. :)
Den är ju bra och så, inga missfärgningar när man använder den. Sen tar den inte alls lång tid att torka. När jag målat alla mina naglar med den, så är den första redan helt torr.
Men jag inte ett så stort fan av att den är glittrig..
4/5 stjärnor får den av mig.
 
 
 
Den köptes för 89kr på eleven. Vilket inte är så dyrt, hade den kostat mer hade jag nog inte köpt den. :)
Ja om man tänker på att ett OPI nagellack kostar 150kr så.. ja då är det ju inte så väldigt dyrt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0