A different kind of french manicure.

Ja ni, det som ni såg i det förra inlägget skrotades idag, det blev inte något vidare.. Så går det när man inte tränar på sina lösnaglar först. ;)

Så idag fick det bli något lite enklare, och här ser ni resultatet.


Som ni kan se är det en slags fransk manikyr. Jag klippte ner mina naglar igår och nu är de inte alls långa, så jag tänkte visa er hur man kan göra fransk manikyr på korta naglar, eftersom det ibland är lite svårt.
Ni kan självklart välja att bara ha en färg på alla naglar, till exempel vitt ,som är det vanligaste, eller svart.




Produkter använda (från vänster);
En vanlig pensel - den här penseln köpte jag i en vanlig affär, det är bara en helt vanlig pensel som jag använder endast till detta.
Aceton - Använd inte nagellacksborttagningsmedel (vilket långt ord..) utan använd aceton! Annars tar det så mycket längre tid att få bort nagellacket.
Dior nr. 70.
Supreme nr. 44, violet. 
Isadora - Bananas!
Isadora - Marzipan.
Lovie nr. 163.
Seche Vite dry fast top coat.
Jag använde också den minsta spetsen på en dotting tool för att ta bort nagellack som kommit på huden, så man slipper ta bort det senare.

Börja med att applicera basecoat på nedre delen av nageln om ni vill. Jag glömde bort att göra det men eftersom jag inte har så mörka nagellack så behövdes inte det. Låt torka och applicera två lager av erat nagellack på varje nagel. Men bara på den nedre delen. Alltså försök göra en fransk manikyr men lite högre upp. (kolla på bilden om ni inte förstår)



Låt det torka en stund och ta sedan fram acetonen. Häll i lite i koppen och ta sedan penseln och doppa i acetonen. Ta inte för mycket aceton på penseln bara! Försök sedan göra en bra linje genom att 'dra' penseln där det är för mycket nagellack för högt upp. Som sagt det är mycket enklare om ni kollar på min inspiration på hur jag gjorde min! 
Försök göra så att det blir lika på alla naglar.
Det blir finare om man filar naglarna inte så ovala eller spetsiga utan ganska raka.
Efter man lyckats få bra fransk manikyr låter man nagellacket torka helt och sedan tvätta händerna med vatten. Är det kvar aceton på nageln fastnar inte nagellacket så bra sen. Och låt händerna torka helt sen så att det inte är vatten kvar på naglarna.
Applicera top coat och du är klar!

Kolla gärna på videon (min inspiration), man förstår mycket bättre vad man ska göra då!

Kommentarer
Postat av: Chrissie

Så bra det blev :) Gillar idèen :)

2012-06-09 @ 18:23:14
URL: http://jinxedchrissie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0