Gryffindor naglar.

Jag har ingen aning om någon annan kommit på/gjort det här innan, men jag kom i alla fall på den igår. :)
 
 
Saker som behövs(från vänster):
 
Basecoat eller nail strengthener.
Top Coat.
Tops.
Sax.
Guldigt nagellack (jag använder Depend nr.45  )
Rött nagellack (jag använder maybelline nr 505 cerise cherry)
Nagellacksremover.
Tejp.
 
 
Börja med att klippa tejpbitarna så som jag visat på bilden. Det ska se ut som harry blixt. ^^
Det behövs 10 stycken, men det är lika bra att ha några i reserv.
Måla sedan naglarna med basecoat och sedan med ett rött nagellack. Låt det torka sedan helt! Annars förstörs hela designen.
 
 
Sätt tejpen på halva nageln, så som ni ser att jag har gjort på bilden, och måla den halvan som inte är täckt med ett guldigt nagellack. Vänta några sekunder och dra sedan bort tejpen.
Om ni tycker att det inte blivit tillräckligt guldigt, så kan ni fylla på med lite mer guld när det torkar, men inte vid linjerna då för det kan ju förstöras. :)
Upprepa på alla naglarna och ta bort nagellack som hamnat på fingrarna med en tops och nagellacksremover.
 
 
Det är mycket mer guldigt i verkligheten än på bilderna, bara så ni vet. :)
Det är såklart inspirerat av gryffindors färger samt Harrys märke.
Jag älskar det! :D

Kommentarer
Postat av: Sarah

De e najs o fixa naglarna :)

2012-07-08 @ 22:22:46
URL: http://CheerSarah.devote.se
Postat av: Sarah

De e najs o fixa naglarna :)

2012-07-08 @ 22:22:49
URL: http://CheerSarah.devote.se
Postat av: lollo

OMFG, DU MÅSTE GÖRA DE PÅ MINA NAGLAR NÅGON GÅNG. SÅ JÄVLA SNYGGA! ;)

Svar: haha visst! :)jag vet jag älskar dem. *.*
adorable nails

2012-07-09 @ 15:21:46
URL: http://imperioo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0